Nehrer György: Bevásároltam

 


Értsd szó szerint, „jól bevásároltam.”  Mielőtt bárki azt hinné, hogy a kisnyugdíjas naponta kaviárt eszik, szeretném jelezni: ez utoljára húsz évvel ezelőtt fordult elő velem, és akkor is valamilyen rendezvény keretében szolgáltak fel pirított kenyéren kaviárt. Nagyon finom volt, és akkor a rendelkezésre álló készlet nagy részét meg tudtam volna enni. De illem is van a világon, szóval elengedtem ezt a gondolatot. Nos, tegnap a Metróban, amíg a feleségem a polcokon keresgélt az árucikkek között, addig én megálltam a halaspultnál bámészkodni. Láttam, hogy van piros meg fekete ikra többféle kiszerelésben és többféle árban. Nos, én megcéloztam egy alsó árkategóriás 1990 Ft/ 200 grammos, - a fedőn lévő fotó alapján nagyon csábítónak kinéző üveget.  Árcédulán: "tokhalikra" Megvettük.

Itthon az első dolgom volt, hogy pirítottam kenyeret és kibontottam a kaviáromat. Nagy élvezettel haraptam bele, keresve azokat a régi ízeket. Egy darabig csócsálgattam a falatot, majd egy mély elhatározással kiköptem az egészet, úgy ahogy volt, megcsócsálva.

Nézem az üveget, hogy mi a büdös franc ez?

Aztán a hátoldalán apró betűk sora, amit nagyító nélkül nem tudtam elolvasni. Némi keresgélés után meglett a nagyító is. Így közzé tudom tenni, hogy mit tartalmaz.

Az üvegecske tartalma:  Vomond alginátgyöngyök tokhalikraízű halas készítmény.

Érted? TOKHALIKRAÍZŰ KÉSZÍTMÉNY!  

Összetevők: hal alaplé, ivóvíz, lazacdarabkák, étkezési só, maltodextrin, cukor.  Stabilizátorok:nátrium-alginát (tengerialga kivonat), kálcium-klorid, pektin, Sürítőanyag: karboxi-metil-cellulát  Színezőanyag: növényi szén. Ízfokozók: mononátrium-glutamát, nátrium-guanilát, nátrium-inozinát, napraforgóolaj, halzsír, aromák és tartósítószerek: nátrium-benzoát, kálium-szorbát, inaktív élesztőkivonat. Savanyúságot szabályozó szer: citromsav.

Azt nem értem, hogy ez az ipari melléktermék mit keres az élelmiszerek között. Az ízét tekintve nyugodtan lehetne az autóápolási cikkek mellett is, hiszen az íze alig üt el a gépzsírtól.

Jó étvágyat kívánok hozzá a gyártónak és a forgalmazónak egyaránt! Ez legyen életük legjobb étele!





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Álljunk meg egy baráti szóra!

Nehrer György: Posványosi szemle

Nehrer György: Luxor